Blogul proletarului de tranzitie

September 4, 2016

Teze (Doi)

Filed under: Idei personale — proletaru @ 4:22 pm

Furios la culme ca nu pot rescrie softul unei tablete Kindle din generatia mai noua pentru simplul motiv ca nu e recunoscuta de nici unul din computerele din casa, m-am decis sa o fac tandari. Eventual sa public evenimentul cumva, pe Youtube. Sa arat ca obiectul merge, dar ca functionalitatea lui e o pseudo-functionalitate, ca nu-mi serveste nici unui scop, dupa care sa iau ciocanul in mana si sa-l pisez sistematic. Cu toate ca am intors-o pe toate partile, si mi-a iesit ca gestul in sine ar avea o sumedenie de repercursiuni negative in majoritatea planurilor, ideea m-a animat totusi. M-am dus, ca atare, sa caut un webcam.

Deci webcam nu am. Telefonul face inregistrari aiurea, drept pentru care am cautat camera foto. Dupa insistente, am gasit-o si am conectat-o la calculator. For this device to work, the card needs to be formatted.

Mda. Propriu-zis, nu exista numai un obiect care sa merite facut tandari. Ar fi doua-trei, eventual chiar patru. Poate chiar majoritatea obiectelor casnice si de uz imediat. Eventual si magazinele care le pun in circulatie, ca sa nu mai vorbim ca ar trebui scuturati zdravan si indivizii care ti le baga pe gat.

De la Kindle la anarhie – iata povestea timpului prezent!

*
Am inceput sa am senzatia ca cu cat exista mai multi indivizi care te sapa pe unde pot, lucrandu-te cu insistenta cu care-si alcatuiesc maestrii chinezi monumentele din chibrituri, cu atat esti mai bun, mai inteligent, mai definit ca fiinta. Cu certitudine, daca ai fi un prost oarecare, nimeni nu si-ar pierde timpul incercand sa te excluda din peisaj.

Pe cale de consecinta, atunci cand nu mai deranjezi pe nimeni, ai devenit mediocru. Chiar, ce insemnatate ar mai avea o lume ne-deranjata?

*
Prima intrebare filosofica a studentilor de la cursul de “Intro in filosofie:” Ce cautam aici, adica pe Terra? Pai, fiecare generatie cauta altceva; sau, ma rog, nu fiecare generatie per se. Dar e limpede ca oamenii fiecarei epoci cauta, de regula, altceva. Si care a fost cautarea prima? Pai, probabil a fost vorba de un obiect pe care azi l-am dat uitarii. De ce? Pentru ca era ceva extrem de rudimentar.

Si atunci sensul vietii? Nu stiu. Putem, totusi, infera cam cate lucruri trebuie sa fi fost gasite de la prima cautare a omului si pana la ultima. E probabil ca, in timpul asta, s-a gasit si sensul.

Si, evident, aruncat la gunoi.

(In sala, priviri circumspecte. Who is this guy? What?)

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post.

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

