Blogul proletarului de tranzitie

February 26, 2013

Andreea

Filed under: Idei personale — proletaru @ 7:08 am

Azi, mood poetic. Bear with me.

ANDREEA

Destinul nostru? Doamna-nvăţătoare
Ne puse-n banca-ntîi cu gest răstit
Caci eu aveam şi n-aveam pic de stare
Iar tu-aveai ochelari pentru citit.

În prima zi nu ne-am vorbit. Tăcere.
Insă tăcerea nu suna a gol
Ana avea, pe tablă, multe mere
Şi dragostea ne tot dădea ocol

A doua zi, chiar la caligrafie
Luptam cu bastonaşul de la “a”.
Plecîndu-te la mine pe hîrtie
Tu mîna mi-ai cuprins în palma ta

Ai îndreptat şi litera şi braţul
Şi inima îmi tresărea, zăltată,
Când păru-ţi inhalam cu tot nesaţul
Ferm hotărît să mai greşesc o dată.

Nici dup-aceea dragostea n-a stat
Întruna ne-a tot înghiontit din spate
Eu mărul meu l-am rupt, iar tu mi-ai dat
Din cornul tău cu unt o jumătate

Iar catre casă, drumul necomun
Printre castani ţîşnind ca din asfalt
L-am străbătut uitînd de drumul bun
Întîrziind, şi unul şi cellalt

Ne cercetam cu ochi precum pisica
Mai curioşi, mai mari, poate mai blînzi
Şi-n taină încă mă luptam cu frica
Că spre sărut obrazul n-ai să-ntinzi

Şi-atunci, înghenunchind sub albul zării,
Am desenat pe stradă un şotron
Ca să-ţi admir, de la-nălţimea mării,
Piciorul în ciorapul roz-bombon

Iar când, sedusă de-aste boroboaţe,
Mi-ai înmânat ghiozdanul să ţi-l car
Eu l-am purtat ca pe-un trofeu în braţe
Pe-al meu lăsîndu-l unde n-am habar.

*
Atari memorii, fulgurînd hai-hui
Se spune cum c-ar fi efemeride
Şi nascociri nu cu mai mult valide
Decît un nimbus care e şi nu-i.
Dar eu, in ciuda norului ce-l sui,
Privesc spre fiul meu, îl văd cum rîde

Şi cred că şi-a-ntîlnit Andreea lui.

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post.

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

