Blogul proletarului de tranzitie

April 29, 2012

Politica, poetica…

Filed under: Idei personale — proletaru @ 8:19 am

Azi intentionam sa scriu cite ceva pe tema actualitatii politice romanesti, dar am renuntat, pentru ca mare lucru nu e de zis. Va propun, in contratura, un poem, pentru ca ceva imi spune ca e mai bine sa inlocuiesti politica proasta cu poezie. Fie ea la fel de proasta.

ELEGIE POLITICĂ

Iubita mea, mai ştii cîtă politichie
Făceam în vremi de basme la poale de arţar
Cum răsturnam miniştri ascunşi în iasomie,
Cum supuneam reformei, ah!, sînii tăi de jar
Şi dam edicte sumbre ca-n fiece zi nouă
Nesărutată pulpa-ţi să nu rămână, neam,
Portjartierul aspru ţi-l corupeam cu rouă
Iar gurii, constituţii cu torsul tău dictam.

În juru-ne mustea un Parlament – grădina,
Câtă demagogie găseam în liliac
Că ne-mbăta discursu-i dulceag, precum morfina
Şi adormeam odată cu plantele de leac.
Dam ca simbrie, zilei, a ramurilor sevă
Şi translucidul verii ca spor salarial
Iar când, nemulţumită, intra spre seară-n grevă,
Culcuşul ţi-l găseai sub braţu-mi sindical

Iar tâmpla-mi devenea umbrarul tău cucernic
Pe când genele noastre se însoţeau în strune
Şi te trânteam în ierburi ca pe-un guvern nemernic
Iubind genunchii-ţi calzi ca voturile bune.

1 Comment »

  1. doar poezie neinteleasa maestre! doar poezie…!

    Vreau să vă spun un lucru, cu riscul
    de a mă repeta: eu nu prea cred că
    există poeţi, cred că există poezie.
    Nichita Stănescu Gând 2

    Comment by Gabryel — April 30, 2012 @ 6:03 pm | Reply


RSS feed for comments on this post.

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

